WIEDZA SZANSĄ NA SUKCES

 

 

belka.jpg

 
 
 

 

„Wiedza szansą na sukces" − wsparcie dla Szkoły Podstawowej w Sokołach oraz Szkoły Podstawowej w Bruszewie

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, realizowany w ramach:

OSI PRIORYTETOWEJ: III KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE

DZIAŁANIA 3.1 Kształcenie i edukacja

PODDZIAŁANIA 3.1.2 Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej 
w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych.

Cel główny projektu:

Celem głównym projektu jest nabycie kompetencji kluczowych przez min. 150 uczniów (82 Chłopców, 68 Dziewczynek) ze Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół w Sokołach oraz Szkoły Podstawowej w Bruszewie, a także nabycie kompetencji w zakresie pedagogiki specjalnej przez 16 nauczycieli (15 Kobiet, 1 Mężczyzna) z ww. szkół w okresie do końca VI 2018 r.

Cel szczegółowy projektu

Celem szczegółowym projektu jest doposażenie Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół 
w Sokołach, tj. sali przyrodniczej w narzędzia do nauczania przyrody oraz sali komputerowej w sprzęt TIK z zachowaniem zasad uniwersalnego projektowania w okresie do końca do VI 2018 r.

Oferta projektu:

1 KSZTAŁCIMY KOMPETENCJE KLUCZOWE UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ 
Z ZESPOŁU SZKÓŁ W SOKOŁACH

a) Języki obce ”Angielski na językach” – zajęcia rozwijające sprawności i kompetencje językowe z języka angielskiego (96 godzin).

b) „Informatyka bez tajemnic” – zajęcia zwiększające kompetencje informatyczne i rozwijające zainteresowania techniką informatyczną (120 godzin).

 

2. KSZTAŁCIMY WŁAŚCIWE POSTAWY I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z ZESPOŁU SZKÓŁ W SOKOŁACH

a) Warsztaty efektywnego uczenia się „Kreatywny umysł" – zajęcia rozwijające kreatywność 
i logiczne myślenie (270 godzin).

 

3. PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE NAUCZANE POPRZEZ EKSPERYMENT - DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z ZESPOŁU SZKÓŁ W SOKOŁACH

a) Zajęcia przyrodnicze „Młody odkrywca" – zajęcia rozwijające zainteresowania i wiedzę przyrodniczą.

b) „Zielona szkoła” – wycieczka rozwijająca cechy poznawcze i badawcze uczestników projektu.

 

4. WYPOSAŻENIE SALI W NARZĘDZIA DO NAUCZANIA PRZYRODY W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W SOKOŁACH

5. WYPOSAŻENIE SALI KOMPUTEROWEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W SOKOŁACH W NARZĘDZIA TIK

6. ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE ORAZ ROZWIJAJĄCE UZDOLNIENIA DLA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE

a) Zajęcia matematyczne dla uczniów szczególnie uzdolnionych (64 godziny).

b) Zajęcia dydaktyczno−wyrównawcze z języka polskiego dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (32 godziny).

c) Zajęcia dydaktyczno−wyrównawcze z matematyki dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (32 godziny).

d) Zajęcia dydaktyczno−wyrównawcze z języka angielskiego dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (32 godziny).

7. ZAJĘCIA ICT DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE

a) Zajęcia informatyczne rozwijające zainteresowania i kompetencje kluczowe (160 godzin).

8. KSZTAŁCIMY WŁAŚCIWE POSTAWY I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE

a) Warsztaty efektywnego uczenia się ”Kreatywny umysł" - zajęcia rozwijające kreatywność 
i logiczne myślenie (150 godzin).

9. PEDAGOGIKA SPECJALNA - NAUCZYCIELE ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ZS W SOKOŁACH ORAZ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BRUSZEWIE PODNOSZĄ SWOJE KOMPETENCJE

a) Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – szkolenia przygotowujące nauczycieli do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (8 godzin);

b) „Jak sobie radzić z rodzicami w szkole”? – szkolenia podnoszące umiejętność współpracy i budowania relacji z rodzicami (12 godzin).

 

 

Grupa docelowa:

Grupę docelową tworzą uczniowie i nauczyciele dwóch szkół − Zespołu Szkół w Sokołach (projektem objęta jest wyłącznie szkoła podstawowa) oraz Szkoły Podstawowej w Bruszewie. Łącznie grupę docelową stanowi 178 osób (90 Mężczyzn, 88 Kobiety) tj.162 uczniów – 89 chłopców, 73 dziewczynki  oraz 16 nauczycieli (15 Kobiet,1 Mężczyzna)

 

Rekrutacja:

Odbędzie się we X 2017 r.

 

Kryteria formalne:

-        uczeń Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół w Sokołach oraz uczeń Szkoły Podstawowej w Bruszewie z klas I−III/IV−VI;

-        nauczyciel Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół Sokołach lub nauczyciel Szkoły Podstawowej w Bruszewie.

Kryteria pierwszeństwa:

− uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Szkole Podstawowej w Bruszewie:+15pkt;

− uczeń dot. dyskryminacją wielokrotną − (ze względu na miejsce zamieszkania, słabą sytuację rodzinną − dochód na osobę jak w przypadku zasiłku rodzinnego w 2017 r., bezrobocie jednego lub obu rodziców lub inny problem społeczny określony w ustawie o pomocy społecznej);

− nauczyciel ze stażem w danej szkole powyżej 5 lat;

− nauczyciel zatrudniony w pełnym etacie (dotyczy Szkoły Podstawowej w Bruszewie);

Okres realizacji:

Projekt realizowany w okresie: 2017−10−02 do: 2018−06−30.

 

Efekty projektu:

-        Szkoła uzyska doposażenie pracowni komputerowej oraz sali do nauczania przyrody, które będzie wykorzystywane do prowadzenia zajęć edukacyjnych;

-        Liczba uczniów, którzy nabędą kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu – 68 kobiet, 82 mężczyzn;

-        Liczba nauczycieli, którzy uzyskają kwalifikacje lub kompetencje po opuszczeniu programu – 15 kobiet, 1 mężczyzna.

 

Biuro projektu:

Fundacja Pro Anima, ul. Modlińska 1 lok. 206, 15-066 Białystok

tel. 856671282, fax. 857331056, e-mail: sokoly@proanima.pl, bruszewo@proanima.pl

www.proanima.pl

 

Wartość dofinansowania z UE: 145 571,40 zł

 

 

 Do pobrania: 

Regulamin

Karta zgłoszeniowa dla nauczyciela - Sokoły

Karta zgłoszeniowa dla ucznia - Sokoły

Karta zgłoszeniowa dla ucznia - Bruszewo

Karta zgłoszeniowa dla nauczyciela - Bruszewo

Oświadczenie o dyskryminacji wielokrotnej

Oświadczenie ucznia i rodzica

Przetwarzanie danych osobowych

Status uczestnika projektu dla nauczyciela

Status uczestnika projektu dla ucznia

Zaświadczenie o zatrudnieniu